Kom in het nieuws
Wim Verhoeven nieuwsmaker

Hoe kom jij in het nieuws?
Daar gaan deze artikels over.

Ze tonen je hoe journalisten werken. Ze inspireren je om zélf nieuws te maken. Want een goed nieuwsverhaal is de beste reclame.

Met een goed boek, kom je zo in het nieuws

Hoe kom je in het nieuws? Eenvoudig: denk zoals een journalist, dan ben je al halfweg. Dat bewijzen we met het boek ‘Anders Nabij’, dat erg veel media-aandacht krijgt. Zélfs tot in Nederland!

Onderschat nooit de kracht van regionaal nieuws

Het is verleidelijk om je communicatiebeleid heel groot te zien. Maar vergeet nooit je naaste buren. Lokaal in het nieuws komen, heeft veel voordelen.

Het nieuws halen is geweldig, maar weet wat je doet

Geen enkele marketingcampagne is even overtuigend als een onafhankelijk, objectief, sterk verhaal in de media. Besef één ding: jij houdt de pen van de journalist niet vast. Daar ben je best op voorbereid.

Nee, de journalist van morgen moet niet “alles” kunnen

“Wat moeten onze studenten journalistiek kunnen?”, vroeg een docent onlangs aan een van onze Vlaamse hoofdredacteurs. “Alles”, was het antwoord. “Een stuk maken. Voor de site werken. Sociale media beheersen. Filmen. Fotograferen. Monteren. Alles”. Kijk, daar word ik toch een beetje bang van… 

 

Hoe een kleine club toch in de pers kwam

Mooi in het nieuws komen, is minder moeilijk dan je denkt. Dat bewijst dit verhaal van een kleine voetbalclub die toch de nationale media haalde. 

 

You're part of the game

De samenleving verandert snel. Ook het nieuws. Of beter: ook de manier waarop mensen zals jij met nieuws omgaan.

Wat boeit je vandaag? Wat is nieuws voor jou? Hoe denk je over journalisten? Waarom brengen de klassieke media amper goed nieuws ? Waarom bereiken ze zo weinig jonge mensen?

Wat kunnen bedrijven, organisaties en individuen doen om nieuws te maken van hun innoverende projecten?

Vul je e-mailadres in. Ik stuur je ongeveer een keer per maand een update over mijn missie om op deze vragen een antwoord te vinden. Met verhalen die je op ideeën brengen.

Ik geef je de toelating om mij via e-mail te informeren over nieuwe artikels, initiatieven en aanbiedingen van iedereenbenieuwd.be.

Omwille van GDPR is jouw expliciete toestemming vereist. Aanvinken dus.

Er staat een uitschrijfknop in elke e-mail die ik je via de mailinglijst stuur. Als je daarop klikt, wordt jouw e-mailadres uit mijn lijst verwijderd. Je ontvangt vanaf dat moment geen updates meer over iedereenbenieuwd.be. Ik behandel je persoonlijke data met de grootste zorg en respecteer jouw privacy.