Hoe kom je in het nieuws? Eenvoudig: denk zoals een journalist, dan ben je al halfweg. Dat bewijzen we met het boek ‘Anders Nabij’, dat erg veel media-aandacht krijgt. Zélfs tot in Nederland!
Stukjes tekst delen op sociale media is eenvoudig.
Selecteer de passage die je heeft getroffen.
Zie de icoontjes van Facebook, Twitter en LinkedIn verschijnen.
Kies het gewenste platform en volg de procedure
Alles begint natuurlijk met het boek zélf. ‘Anders Nabij’ is een heel waardevol boek. Vijf ouders vertellen in hun eigen woorden over het leven na de dood van hun kind. Hun voornaamste boodschap: 'praat met ons over ons kind, dat is echt okee'. Op die manier doorbreken ze een hardnekkig taboe.
‘Anders Nabij’ doet het bijzonder goed. Er zit geen mega-uitgeverij achter. Geen grote promo-machine. Het ligt niet eens in de boekhandel, maar is enkel te koop via de eigen website. Toch is het al in herdruk en kreeg het veel media-aandacht. Dat kan je zien op www.andersnabij.be/pers.html
Hoe dat komt? Zoals gezegd: het boek is heel bijzonder. Maar de afgelopen maanden hebben de uitgever en ik vooral zelf nieuws gemaakt. Telkens belichten we verschillende aspecten uit het boek, we vertellen over het succes van het boek zélf, we brengen belangrijke mensen die het een warm hart toedragen, enz… We bezorgen journalisten en redacties een persdossier waar je niet zomaar omheen kan. Alles met één bedoeling: lotgenoten, vrienden, familie, hulpverleners, ... kortom alle mensen die iets aan dit boek kunnen hebben, laten weten dat het bestaat.
En daarom…
… besefte plots iedereen dat een rouwverlof van vier dagen geen enkel antwoord biedt als je je kind verloren hebt.
… vertelden de ouders hun verhaal in de grootste krant en de grootste website van Vlaanderen.
… haalde ‘Anders Nabij’ VTM-nieuws en De Morgen.
… brachten we het boek onder de aandacht van een hele reeks regionale media. Onderschat hén nooit. Hun bereik en waarderingscijfer is groot.
… werken we verder. Er zijn nog interviews afgenomen en we zullen ook contact leggen met andere media, die zich op specifieke doelgroepen richten.
… stak ‘Anders Nabij’ zelfs officieel de grens over, met een mooie bijdrage in de weekendeditie van de Nederlandse krant ‘Algemeen Dagblad’. Meteen kwam een nieuwe stroom reacties los. Dit verhaal gaat gewoon verder…
‘Anders Nabij’ is trouwens geen commercieel project. De opbrengst gaat naar de vzw prinsesharte, die verwenpakketten maakt voor kankerpatiëntjes. De mama van Harte is co-auteur. Ga gerust eens kijken op www.andersnabij.beEn ‘spread the word’.
Meer weten? You're part of the game! Onderaan deze pagina kan je intekenen op mijn nieuwsbrief. Of mail me via www.iedereenbenieuwd.be/contact.html
Geweldig, . Ik kijk ernaar uit om je reactie in mijn mailbox terug te vinden. Je hoort nog van me. Daar mag je op rekenen.
Voor alle duidelijkheid: je reactie wordt niet online gepubliceerd. Jij bent de enige die deze pagina nu met jouw reactie ziet. De volgende keer dat je deze pagina bezoekt, is ze verdwenen.
Heb jij een mediaplan nodig? Een succesvolle perscampagne? Uitstekende persteksten? Dan moet je hier zijn!
Ik werk al 25 jaar in de media. Vijf jaar lang was ik hoofdredacteur van de grootste krant/website van het land. Ik weet hoe nieuws werkt en hoe journalisten denken.
Stukjes tekst delen op sociale media is eenvoudig.