Hoe kom jij in het nieuws?
Daar gaan deze artikels over.
Ze tonen je hoe journalisten werken. Ze inspireren je om zélf nieuws te maken. Want een goed nieuwsverhaal is de beste reclame.
Hoe kom je in het nieuws? Eenvoudig: denk zoals een journalist, dan ben je al halfweg. Dat bewijzen we met het boek ‘Anders Nabij’, dat erg veel media-aandacht krijgt. Zélfs tot in Nederland!
Het is verleidelijk om je communicatiebeleid heel groot te zien. Maar vergeet nooit je naaste buren. Lokaal in het nieuws komen, heeft veel voordelen.
Geen enkele marketingcampagne is even overtuigend als een onafhankelijk, objectief, sterk verhaal in de media. Besef één ding: jij houdt de pen van de journalist niet vast. Daar ben je best op voorbereid.
“Wat moeten onze studenten journalistiek kunnen?”, vroeg een docent onlangs aan een van onze Vlaamse hoofdredacteurs. “Alles”, was het antwoord. “Een stuk maken. Voor de site werken. Sociale media beheersen. Filmen. Fotograferen. Monteren. Alles”. Kijk, daar word ik toch een beetje bang van…
Mooi in het nieuws komen, is minder moeilijk dan je denkt. Dat bewijst dit verhaal van een kleine voetbalclub die toch de nationale media haalde.